tisdag 14 september 2010

Tjänna

Tjenare.


Igår eftermiddag var jag ute och åkte bräda och tränade på lite olika grejer i cruising så som pop-shovit m.m.

Det går framåt vill jag säga.

Har jobbat på ett combo trick som jag har övat på i drygt en månad nu med och det flyter på ganska bra får jag säga!

Kanske slänger upp en egen film nu i höstslutet i ju med att dom andra filmerna från teamet aldrig verkar komma upp.

Tänkte lära mig lite andra trick med såsom i denna video med fokus på hoppen han gör med brädan, att alltså greppa brädan kasta ner den på marken när jag är i luften och sedan landa på den.
(Dom åker på en sådan bräda som jag har "Apex 37")




Vurpor kommer det bli kan jag lova, men vad gör man inte för att lära sig :)

Ha det bra !

9 kommentarer:

  1. Emil din skit.

    Longboarding är mitt största intresse och det har jag visat genom att arrangera två longboardresor till norge och tillverkat en och annan bräda. Så kom fan inte och säg att jag inte är en dedikerad longboardåkare. Jag har slitit röven av mig för att vi ska kunna åka iväg två gånger och du klagar på att jag inte vill åka varje dag i ljungskile. Jag måste träna för att kroppen inte ska ge upp när jag åker bräda.

    Jävligt drygt inlägg emil!! /Per

    SvaraRadera
  2. Du kan få allt råmaterial till filmen och klippa ihop det om du vill.

    SvaraRadera
  3. Men Per.

    Jag tycker du har vart skitduktig och jag tror inte riktigt du vet hur mycket jag har uppskattat norge-resorna som vi har haft tillsammans det går inte att beskriva i ord!
    Jag har absolut inte sagt att vi ska åka varje dag i ljungskile!
    Det jag tycker är att om det är fint väder en eftermiddag så varför inte åka lite och gymma på dom regniga dagarna?
    Det är höst så gymma kommer ni få göra mycket eftersom det regnar mycket, men jag tycker att man ska ta hand om de fina dagarna och göra något med dom utomhus i stället för att gymma en fin dag.
    Har jag rätt?
    Sedan måste vi självklart inte åka i ljungskile... jag är trött på det med men det finns inget som säger att vi inte kan åka någon annan stans!

    Och snälla Per ta inte åt dig så mycket,
    Du är en bra kompis!

    SvaraRadera
  4. Emil,

    jag kan inte tala för Per, men dagar då jag slutar skolan fem är jag hemma i Ljungskile klockan halv sju som tidigast (och då står jag nere vid stationen). Då föredrar jag ett hårt gympass framför att åka longboard några timmar, det sticker jag inte under stol med.

    Att "gymma de regniga dagarna och åka bräda när solen skiner" ställer de två aktiviteterna mot varandra, och det är att skapa ett problem som egentligen inte finns. Det handlar inte om att antingen gymma eller åka longboard, det går utmärkt att kombinera båda.

    Vi ser det nog på olika sätt: jag ser longboarding som en kul bi-syssla, en stor hobby när det är rätt säsong. Gymma är ett sätt för mig att hålla mig frisk och stark. Det är också något som ligger mig varmt om hjärtat.

    Du verkar se på saken på ett helt annat sätt, och det är inget fel i sig. Men det är beklagligt att se din brist på förståelse för andras relation till brädåkning. Vi vet varandras ambitioner, jag är medveten om att du vill gå "steget längre" (och jag önskar dig verkligen all lycka på vägen, tro aldrig något annat) och börja åka på allvar. Men likväl som jag hört dig säga det borde du hört mig säga att jag gillar att ha en avslappnad attityd, jag vill inte ha det för seriöst, då tappar jag intresset.

    Det måste inte vara allt eller inget, det finns ett mellanting. Det hade varit tråkigt om våra olika ambitionsnivåer kom emellan oss. Jag förstår vad du vill nå och stöttar dig, kan du säga samma sak?

    /Gustav

    SvaraRadera
  5. Av kommentarerna att döma så är det inte bara jag som har tagit åt mig av ditt inlägg. Tänk dig för nästa gång du skriver sånt här /Per

    SvaraRadera
  6. Gustav:

    Jo precis Gustav jättebra du förstod vad jag menade och jag tycker att du tog det bra.
    Men jag har inte åkt bräda med er på drygt två veckor. Så vart är balansen mellan gymma och longboard?

    Och självklart har vi olika seende på brädåkning vissa är hetsiga(jag) och vissa kanske vill bara ha det gött och låta det komma liksom typ som du (: och som du säger så finns det inget negativt med något utav det.

    Jag tycker bara att det är lite tråkigt att åka själv, jag saknar ju självklart er när jag åker! Det är därför jag vill få ut er någon fin dag, men det känns inte som jag fått så mycket respons.
    Och det är DET jag tycker är tråkigt.

    -------------------------------------------
    Per: Kommentarerna? En från Gustav som tog det mycket bättre än vad du gjorde eftersom du verkligen skrev ner ilskan (svärord o.s.v)

    ---------------------------------------------

    SvaraRadera
  7. Det skadar heller inte att ringa någon gång!

    Till exempel soffinvigning o.s.v.

    SvaraRadera
  8. Jag skrev ner svärord bara för att jag precis läst inlägget och blev ledsen och besviken. Gustav hade haft några dagar på sig att smälta det. Jag ber om ursäkt för att jag brusade upp men jag blev som sagt ledsen och besviken.

    SvaraRadera
  9. Jaha okej.
    Jag tog bort den konstiga delen av inlägget för att jag kände mig dum!
    Jag ber om ursäkt!

    okej?

    SvaraRadera